Alzheimer je progresívne neurologické ochorenie, ktoré spôsobuje postihnutému výpadky pamäte, problémy s komunikáciou a fungovaním ako takým.

Štatistiky sú alarmujúce. Demenciou dnes trpí 10% ľudí vo veku 65 rokov, 25% ľudí vo veku 75 rokov a 50%  ľudí vo veku 85 rokov.

Dnes je Alzheimer siedmou najčastejšou príčinou úmrtia.

Prejavy ochorenia zahŕňajú problémy s pamäťou, komunikáciou, porozumením a úsudkom. Mení sa osobnosť človeka. Ochorenie sa vyvýja postupne, v úvode sa narúšajú mentálne a sociálne schopnosti, prichádzajú fyzické obmedzenia. Postupne sa môžu pridávať prejavy nevhodného správania, pre okolie neraz ťažko zvládnuteľné emočné prejavy chorého. Neskôr je jedinec plne odkázaný na pomoc iných.

V nasledujúcom videu sa dozviete prečo a ako choroba prebieha.

Liek na Alzheimera zatiaľ neexistuje.

Súčasná liečba sa zameriava na zmierňovanie symptómov ako kognitívnych ( myšlienkové procesy, ktoré umožňujú spoznávať, pamätať si, učiť sa, prispôsobovať sa zmenám v prostredí), tak behaviorálnych (týkajúcich sa správania).

Prevencia Alzheimera

Prevencia zahŕňa úpravu stravovacích návykov, aktívny životný štýl, dostatok fyzickej aktivity, sociálne interakcie, či mentálne cvičenia.

Určite viete, že tak ako myseľ ovplyvňuje telo, platí to aj naopak. To ako sa správame k telu, ovplyvňuje náš mozog a rovnako ako sa správame k mozgu, ovplyvňuje naše telo. Znamená to jedno, a síce, že mozog môžme ovplyvniť prostredníctvom stravy a životného štýlu. Prekvapení?

Poďme teda pekne postupne, ako zvrátiť stratu pamäti

  • Udržujte hladinu cukru v krvi v rovnováhe. Vedci nazývajú Alzheimer aj “diabetes 3.typu”. Najnovší výskum preukázal, že konzumácia priveľkého množstva uhľohydrátov a cukrov a nedostatku tukov je jeden z hlavných faktorov, ktoré spúšťajú kaskádu poškodení mozgu. Vylúčte z jedálnička jednoduché cukry, alkohol, kofeín, polotovary
  • Prijímajte zdravé tuky, ktoré sú prospešné pre váš mozog. Avokádo, orechy, bio mäso, vajcia, olivový a kokosový olej, voľne žijúce mastné ryby, semienka. Pre mozog sú prospešné najmä omega-3 tuky.

Super Omega Kapsule

  • Zaraďte do denného režimu pobyhovú aktivitu. Nemusíte behať maratón, ani dvíhať 100kg váhy. Postačí pravidelná, aspoň 30min. prechádzka na čerstvom vzduchu. Fyzická aktivita dokáže predchádzať, no dokonca aj zmierniť prejavy demencie.
  • Doplňte “vitamíny pre váš mozog” a eliminujte stres. Vitamíny skupiny B, E, karnitín, Q10 či zelený čaj, resveratrol, selén a iné v jednom komplexe a krásne vstrebateľné vďaka aloe vera gélu

LR LIFETAKT Mind Master Formula Red

  • Majte dostatok spánku, relaxu a oddychu. Pomôžte si aj technikami ako meditácia, jóga, vedomé dýchanie…
  • Používajte mozog. Tým, že mozgu ponúkate nové aktivity, pomáhate mu s tvorbou nových mozgových buniek a posilovaním nervových spojení. Čítajte, učte sa nové veci, objavte nový koníček, kde budete zapájať aj mozog.
  • Buďte spoločensky aktívny. Navštevujte rodinu, priateľov, venujte sa spoločným koníčkom a záujmom. Všetky tieto aktivity stimulujú váš mozog a pomáhajú znižovať riziko demecie a depresie zároveň.
  • Črevo je váš druhý mozog. Osídlenie čreva má priamy súvis s našim mozgom, nakoľko 85% hormónu šťastia /serotonínu/ sa tvorí práve v čreve. A tak nie sú zriedkavé aj poruchy v tejto oblasti: nervozita, stres, nekľud, poruchy spánku, úzkosť, nesústredenosť…

Pro 12 Kapsule Probiotiká

A čo na záver?

Uvedomenie si, že prevencia je vždy lacnejšia a zmysluplnejšia ako hasenie už vzniknutých problémov. Aj keď máte 40 a staroba zdá sa v nedohľadne, buďte uvedomelí a podnikajte kroky, ako sa aj v starobe cítiť užitoční a pri sile.